Made in Norway

  • Magasin
  • Aktuelt
  • Made in Norway

David-Andersen sterk bidragsyter i utvikling av Norges offisielle opphavsmerke, Made in Norway.

David-Andersen bidrar til at norsk verdiskaping settes ytterligere på kartet gjennom verdifull innsikt i utforming av det nasjonale opphavsmerket, Made in Norway.

David-Andersen har med sin innsikt bidratt sterkt i utviklingen av det nasjonale opphavsmerket, Made in Norway. Norges offisielle opphavsmerke er et initiativ fra næringslivet selv, og er ment brukt i markedsføring mot nasjonale – og internasjonale forbrukere. David-Andersen som spesialiserer seg på design, produksjon og salg av edle smykker er stolte over å ha bidratt til utviklingen av opphavsmerket, og er også blant de første norske bedriftene til å ta i bruk Made in Norway-merket i sin markedsføring. Kriteriene for bruk av merket, er at løsninger eller produkter i all hovedsak er utviklet eller produsert i Norge, og dermed bidrar til norsk verdiskaping, ansvarlig drift og bærekraft. David-Andersen er et norsk gullsmedfirma startet i 1876 av gullsmed David Andersen. Gullsmeden har flaggskipbutikk med verksted på Egertorget i Oslo i tillegg til 7 andre forretninger i Norge.

Made in Norway -merket gir oss betydelig verdiskaping ved å styrke vårt omdømme og posisjon som en pålitelig leverandør av kvalitetsprodukter. Merket signaliserer at våre varer er produsert under strenge norske standarder, noe som øker kundetilliten både nasjonalt og internasjonalt. For fremtiden representerer merket en forpliktelse til å opprettholde og videreutvikle våre kvalitetsstandarder, innovasjon og bærekraft. Vi ser også for oss synergieffekter i form av styrket samarbeid med andre norske bedrifter og en samlet nasjonal merkevarebygging. Made in Norway fungerer som en garanti for våre kunder, noe som er stadig viktigere i et marked der forbrukerne blir mer bevisste på kvalitet og etikk. - Ida Lund-Hermanrud, Markedssjef David-Andersen