Retur og angrerett


Returer

• Du som kjøper er ansvarlig for trygg retur.

• Pakk produktet på samme måte du fikk det tilsendt fra oss. Det er viktig at produktet sendes i en stiv pappeske, fylt opp med for eksempel bobleplast eller avispapir, slik at varen ligger stødig og trygt i pappesken. Send alltid smykket i original smykkeeske, aldri løst i pappesken du sender. Ved bruk av angrerett og bytterett skal original bokser, sertifikater og lignende alltid sendes tilbake med varen.

• Vi anbefaler alltid å sende returen med sporing, slik at du har kvittering for at pakken er sendt og slik at det er mulig å spore opp pakken dersom noe skulle skje med sendingen under postens transport.

• Dersom beskadigelse eller forringelse oppstår og dette skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg og innpakking fra forbrukerens side, er forbruker ansvarlig for skaden/tapet.

• Vi tilbyr fri frakt-retur på ordinære varer.

• På rabatterte ordre (salgsvarer eller ved bruk av rabattkode) dekkes ikke fri retur. Dersom vedlagte returetikett benyttes vil det i dette tilfelle påløpe et gebyr på 149 kr for returporto.


Jeg ønsker å bytte en vare, hva gjør jeg?

Ved bytte av vare (inkludert ved bytte av størrelse) må skjema for bytte av vare være utfylt og vedlagt i returen, slik at vi vet hva du ønsker å bytte til. Ved bruk av bytterett skal original bokser, sertifikater og lignende alltid sendes tilbake med varen. Dersom du ønsker å bytte til en dyrere vare er dette mulig mot et mellomlegg. Dersom du ønsker å bytte til en rimeligere vare, vil vi lage et gavekort på gjenstående beløp. Det er også mulig å bytte en vare kjøpt i nettbutikken i alle våre fysiske butikker. Vi kontakter deg så fort vi har mottatt din retur her hos oss.

Vi dekker opptil én retur kostnadsfritt for bytte av vare. Retur og bytte etter dette dekkes av kunden.

Rabatterte varer som er kjøpt på salg eller outlet kan ikke byttes. Vi tilbyr 14 dagers angrerett på alle kjøp i vår nettbutikk.


Din retur sendes til:

David-Andersen Retail AS Nettbutikk

Postboks 773 Sentrum, 0106 Oslo


Last ned skjema for bytte av vare her


Jeg ønsker å benytte meg av angreretten, hva gjør jeg da?

Du har 14 dagers angrerett fra du har mottatt pakken.

Ved bruk av angreretten må angrerettskjema være utfylt og vedlagt i returen. Vi kontakter deg så fort vi har mottatt din retur her hos oss. For at Angreretten skal komme til anvendelse, må kjøpet ha blitt gjort i vår nettbutikk. Angreretten gjelder også ved kjøp på nett med utlevering i butikk. Angreretten gjelder derimot ikke ved kjøp i våre fysiske butikker. Det er ikke mulig å benytte seg av angreretten ved å velge å ikke hente forsendelsen som er sendt til ditt postkontor.

Det er ikke angrerett på tjenester (f.eks. gravering eller service) som er ferdig levert. Angreretten gjelder heller ikke ved kjøp av varer som er spesiallaget til deg. Dette gjelder likevel bare dersom leveringen av tjenesten har startet med forbrukerens uttrykkelige forhåndssamtykke og forbrukeren har erkjent at angreretten vil gå tapt når avtalen er oppfylt.

Du har krav på å få tilbake hele beløpet du har betalt for varen. Som selger er vi ikke pliktige til å tilbakebetale tilleggskostnadene for en dyrere fraktmetode enn den som normalt tilbys, dersom det er forbrukeren som har valgt den dyrere fraktmetoden. Dersom prøving av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kjøperen bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen. Vi kontakter deg så fort vi har mottatt din retur her hos oss. En returhåndtering kan ta opptil 7 virkedager fra vi mottar pakken.

Din retur sendes til:

David-Andersen Retail AS Nettbutikk

Postboks 773 Sentrum, 0106 Oslo


Last ned angrerettskjema her

 

Hvordan refunderer dere pengene mine?

En returhåndtering kan ta opptil 7 virkedager fra vi mottar pakken. Refusjon gjøres tilbake til samme betalingsmetode som ble benyttet ved bestilling.

Vær oppmerksom på at det kan ta opptil 7 virkedager før pengene er tilgjengelige på din konto.

 

Jeg ønsker å reklamere på et produkt, hvordan går jeg frem?

Ved reklamasjon må skjema for reklamasjon være utfylt, samt kjøpsbevis (kvittering) være vedlagt i returen. Det er også mulig å levere inn en reklamasjon i alle våre butikker. Vi kontakter deg så fort vi har mottatt din reklamasjon her hos oss.

Din reklamasjon sendes til:

David-Andersen Retail AS Nettbutikk

Postboks 773 Sentrum, 0106 Oslo


Uavhentede pakker

For pakker som ikke blir hentet innen Postens tidsfrist og dermed sendt tilbake til oss forbeholder David-Andersen.no seg retten til å debitere en avgift på 149 kr for de kostnader som ekspederingen har påført oss. Uavhentede pakker omfattes normalt ikke av angreretten.

For leveringsalternativ pick-up i butikk vil varen oppbevares av oss i én måned fra bestillingen er ferdig behandlet. Uavhentede pakker vil etter denne fristen bli kreditert, minus en avgift på 149 kr for de kostnader som ekspederingen har påført oss. Vi er behjelpelige med å utvide fristen dersom det skulle være behov for det. Ta kontakt med nettbutikk@david-andersen.no for videre avtale om dette.

 

Fant du ikke svar på spørsmålet ditt?

Kontakt oss gjerne på mail eller telefon. Vi lover å hjelpe deg så raskt vi kan.

E-post: nettbutikk@david-andersen.no

Telefon: 24 14 88 42